Zajímalo mě, jak by vypadala tvorba nového Patrona. Skončilo to nějak takhle.
Kromě jiného mám pocit, že by měl existovat systém pro explicitní závazky k patronovi. O něco tě požádají a nabídnou ti něco krátkodobě nazpátek. Nejsnazší způsob je asi pomocí inspirace, možná v duchu čarodějova Přílivu chaosu. Když splníš Patronovo přání, tak to můžeš obrátit ve výhodu, ale jakmile to uděláš, musíš si tu možnost znovu zasloužit.
Nejsem si 100% jistý rovnováhou toho, co jsem tu vytvořil, ale zdá se to být víceméně ve správné rovině.
Na hraně vesmíru, na konci všech věcí, sedí šedý král na svém šedém trůně v šedém hradě pod šedou oblohou. Dohlíží na konec všech věcí. Ne jen na smrt, ale na konce a na závěrečný moment klidu předcházející návratu všeho do nicoty. Hlupáci si myslí, že ničit může jen chaos, ale nicota je dokonale spořádaným koncem všech věcí, ve kterém neměnnost a prázdnota splývají v jedno a to samé. Právě ty jsou jeho doménou.
Svůj trůn nikdy neopouští, protože nakonec vše přijde k němu, nicméně nabízí moc těm, kteří tento příchod urychlují.
Následující text je doplněním, které Rob původně vepsal až do následujícího blogu - jeho překlad najdeš tady, ale ať to je logicky pohromadě:
Na Šedého krále jsem dostal spoustu dobrého feedbacku, ale jedna poznámka v diskusi odhalila problém se zápisem. Většina Černokněžnických patronů jsou zobecněné koncepty, s (zajímavě nevysloveným) předpokladem, že si hráč jméno a detaily vztahu domyslí sám. Takže, pokud je patronem arciběs, tak tu je předpoklad, že si hráč daného běsa konkretizuje a přidá tak nějakou základní komplexitu danou např. tím, že Černokněžníci Asmodea se nebudou mít rádi s Černokněžníky Orcuse.
Fakt, že je tento předpoklad nevyslovený, je ve skutečnosti tak trochu vopruz. Pokud už jste trochu sečtělí v D&D loru (nebo v Lovecraftovi), tak nejspíš víte dost na to abyste si patrona pomenovali jen tak z patra. Pokud jste ale u hry noví, tak vás nemusí ani napadnout, že byste svého patrona pojmenovat měli, natož že byste měli dotvořit detaily toho, co je zač.
Takže, s tímhle kontextem prohlašuji, že Šedý tyran je jeden z Vládců Nicoty, bytostí, které existují na konci všeho. Existují i další - Spící královna, Tlama, Poslední trubač. Jejich motivace jsou v podstatě nepostihnutelné, ale jejich zájmy v neskončeném vesmíru jim dávají důvod rekrutovat agenty.
1x mezi Odpočinky
Šedý tyran ti dal schopnost vidět svět jeho očima, jako místo slabin a konců.
Jako akci se můžeš podívat na Cíl Tyranovýma očima a přinutit ho k Záchraně na Moudrost proti tvému SO Záchrany kouzel. Pokud selže, dozvíš se Zranitelnosti cíle.
Pozn. překl.: upřímně, nejsem si 100% jistý jestli slovo "vulnerability" tady má znamenat pravidlovou Zranitelnost, nebo obecně slabinu (vč. fluffových). Jak znám Robovu tvorbu, TLDR odpověď by byla "ano".
1x mezi Odpočinky
Dokážeš přetvořit svou magii, aby vedla k rychlejším koncům.
Než si hodíš na Zásah kouzlem způsobujícím nějaký typ Zásahu (Ohnový, Chladný atd.), můžeš použít tuto schopnost ke změně typu Zásahu na typ Zásahu jakéhokoliv jiného kouzla, které znáš.
1x mezi Odpočinky, Reakce
Můžeš přijmout neměnnost nicoty a setřást tak příchozí útoky.
Jako Reakci se můžeš získat Stav Zkamenělý. Udržíš si ho až do začátku svého dalšího Tahu.
1x mezi Odpočinky, Reakce
Hranice mezi energií a hmotou se pro tebe smaže a získáš moc tvarovat magii doslova svýma vlastníma rukama.
Když uspěješ v Záchraně proti Zasahujícímu kouzlu, tak neobdržíš žádný Zásah. Namísto toho z energie kouzla vytvoříš Zbraň (nebo jí obklopíš zbraň, kterou držíš). Nově vytvořená zbraň získá podobu Zbraně, se kterou máš Zdatnost. První další Cíl, který Zbraní zasáhneš, obdrží dodatečný Zásah stejného Typu a Hodnoty, jako by byl Zásah kouzla, z jehož energie byla zbraň vytvořena - nicméně bez jakýchkoliv případných dalších efektů původního kouzla.
Tohle jsem vymyslel jako dodatek k Šedému tyranovi, takže tu je nějaký překryv, ale není to pro Tyrana nutně výhradní. Pakt Železa vznikl hlavně protože Černokněžník v démonické černé zbroji mi připadal správně.
Když na sobě nemáš Zbroj, můžeš jako Reakci povolat paktovou Zbroj - nic nevážící pancíř vypadající podle tvého přání - od prostých černých plátů po fantaskní složeniny skla a kouře. Zbroj zmizí, když ji sundáš nebo odvoláš (což nevyžaduje žádnou akci) nebo když zemřeš.
Paktová zbroj dává OČ 15 + Oprava obratnosti (max. +2), nezabírá žádné řádky (váží 0 kg) a nezpůsobuje žádnou Nevýhodu ke Skrývání. Černokněžník je s ní považován za Zdatného.
Do své Paktové zbroje můžeš nasát magické vlastnosti jedné další Zbroje pomocí speciálního rituálu, během kterého ji hodinu nosíš. Původní zbroj se rozptýlí do nicoty (a nelze ji získat zpět) a tvá Paktová zbroj získá její magické vlastnosti. Pokud tento rituál provedeš znovu, původní přínosy se ztratí.
Předpoklady: 12. Úroveň
Můžeš seslat Rozklad jako Mystický taj 6. Stupně.
Můžeš si vzít Výhodu nebo Nevýhodu na Záchrany proti smrti. Když selžeš v Záchraně proti smrti, obnovíš si jednu použitou Pozici kouzel.
Předpoklady: 9. Úroveň, Pakt železa
OČ tvé Paktové zbroje se zvýší na 18.
Pozn. překl.: předpokládám (!) že po vzoru Těžkých zbrojí prostě na 18, bez Obratnosti. Uvedeno to ale není.
Hm. Jak se tak ještě procházím Černokněžníkem ve větším detailu tak jsem si u Vzývání všiml něčeho, co jsem předtím přehlédl. V podstatě každý Pakt má Vzývání, které je tak úžasné, že není důvod si ho NEvzít (Kniha dávných tajemství, Hlas řetězového mistra a Žíznivá čepel). Není to designové rozhodnutí, které by mi dělalo zvláštní radost - víc by se mi líbilo, kdyby takové věci byly zapracované do samotných Paktů - ale teď když jsem si toho všimnul, tak možná budu muset přepracovat Pakt železa abych mu přidal podobné "nutné" Vzývání. Nejspíš by pro to šlo použít Nepoddajnou zbroj Nicoty, ale tu jsem vytvořil jen abych umožnil trochu zvýšit OČ na vyšších Úrovních (ale pořád ho udržet srovnatelné s nemagickou výbavou).